З перших
своїх кроків дитина має почуватися безпечно і комфортно серед людей і предметів,
що її оточують. Тому дорослі повинні формувати у дитини вміння жити в злагоді
із довкіллям і з собою, сприяючи становленню її самостійності та елементарної
життєвої компетентності.
Ознайомлюючи дітей з небезпекою, що криється
у звичайних предметах довкілля, педагоги обов’язково дотримуються таких правил:
-
не лякати дитину;
-
не забирати небезпечний
предмет;
-
розповідати про можливі
негативні наслідки неправильного поводження з небезпечним предметом;
-
показувати і пояснювати,
як правильно поводитися з небезпечними предметами;
-
вправляти дітей у
правильному поводженні з небезпечними предметами в спеціально змодельованих
ситуаціях.
Тематика «уроків безпечного життя «
різноманітна і часто ґрунтується на конкретних ситуаціях, що виникають у групі.
Але щоб знання і вміння дітей мали системний характер, ми розробили орієнтовну
тематику занять, зокрема щодо правильного поводження з небезпечними предметами:
-
розетка
-
обережно, ножиці
-
чарівні шпиці та гачок
-
дрібні предмети – не
іграшки
-
помічниця праска
-
кнопка носик гострий має
-
голочка чарівниця
-
цвяшок – гострячок
-
ножик – гостре лезо.
дітей
дошкільного віку називають «чомусиками». Адже саме в цьому віці дитина дуже
активно, наче губка, «всмоктує» інформацію, що надходить з навколишнього світу.
Допитливість дитини і її природний інтерес до всього нового часто спричиняє
небезпечні ситуації, але в свою чергу, й сприяє активному засвоєнню правил
безпечної поведінки |